top of page

חדשנות בהוראה גם ב-WhatsApp

WhatsApp.svg.webp

הצטרפו ל"מובילים ביחד חדשנות בהוראה"!
קבוצה שקטה ומותאמת במיוחד למרצים ומרצות באוניברסיטת רייכמן.

מידי שבוע תקבלו לכף ידכם חידושים, כלים פרקטיים וטיפים
שיסייעו לכם להישאר מעודכנים, להתחדש ולהתפתח מקצועית.

 

Picture3_edited.png

מה היה עד עכשיו?
- כל הפוסטים שכבר פרסמנו בקבוצה - 

כיצד לעודד אינטראקציות במפגש הלימודי?

כיצד לעודד אינטראקציות במפגש הלימודי?

9.6.25

ידוע שלמידה פעילה המשלבת אינטראקציות בשיעור חשובה, אך לא תמיד ברור איך לבחור את האינטראקציה המתאימה, והיכן לשלבה כך שתתמוך בלמידה.

מה זה השטויות האלה חשיבה ביקורתית?

מה זה השטויות האלה חשיבה ביקורתית?

27.4.25

כולנו מבינים שזוהי מיומנות חשובה במיוחד בעידן ה-AI, אבל לא תמיד ברור מה זה אומר בפועל, ובעיקר כיצד ניתן להקנות ולפתח מיומנות זו בקרב סטודנטים.

סקר שיתוף המצגות הגדול

סקר שיתוף המצגות הגדול

31.3.25

האם לשתף עם הסטודנטים את המצגות לפני השיעור?

הכרות ראשונית עם "טוויסט"

הכרות ראשונית עם "טוויסט"

10.3.25

הכירו דרך מקורית "לשבור את הקרח" עם הסטודנטים בתחילת הסמסטר

שיפור ההבנה דרך לימוד אחרים

שיפור ההבנה דרך לימוד אחרים

28.1.25

שתי שיטות למידה לשיפור ההבנה שתוכלו לחלוק עם הסטודנטים

האם וכיצד לשלב הומור בכיתה?

האם וכיצד לשלב הומור בכיתה?

26.12.24

דרך נחמדה להוסיף הומור לשיעור במינימום סיכון - שילוב ממים (Memes) במצגת.

אינפוגרפיקה מדהימה בלחיצת כפתור

אינפוגרפיקה מדהימה בלחיצת כפתור

26.11.24

הכירו את Napkin, כלי ליצירת אינפוגרפיקות בעזרת בינה מלאכותית

מי לא אוהב טיזרים?

מי לא אוהב טיזרים?

15.10.24

אל תחכו לשיעור הראשון כדי להכיר לסטודנטים שלכם את הקורס. שלחו להם טיזר קטן עוד לפני תחילת הקורס על מנת לסקרן ולהניע את תהליך הלמידה.

זיכרון משמעותי מהשנים הראשונות

זיכרון משמעותי מהשנים הראשונות

9.9.24

6 מרצים מנוסים באוניברסיטת רייכמן הסכימו לשתף אותנו בזיכרון משמעותי מהשנים הראשונות שבהן לימדו.

בהוראה כמו בפיצה, Sharing is caring

בהוראה כמו בפיצה, Sharing is caring

23.6.24

כחלק מההיערכות לסדנאות הקיץ הנוגעות ל-AI, נשמח ללמוד מהניסיון שלכם ביישומים השונים בקורסים האקדמיים.

הנוכחות הולכת ופוחתת במפגשים?

הנוכחות הולכת ופוחתת במפגשים?

2.6.24

סוף סמסטר מתקרב! מתמודדים עם נוכחות הולכת ופוחתת? זה הזמן להמחיש את הערך במפגש לסטודנטים

איך נגרום לסטודנטים לזכור את החומר?  

איך נגרום לסטודנטים לזכור את החומר?  

7.5.24

הכירו את FLIP! פלטפורמה המאפשרת לסטודנטים לשתף הקלטות וידאו ואודיו בסביבה סגורה, לצפות ולהגיב.

פודקאסטים בעברית ב-NotebookLM

פודקאסטים בעברית ב-NotebookLM

20.5.25

חדש! מהיום ניתן להפיק פודקאסטים ב-NotebookLM גם בעברית, בעזרת בינה מלאכותית.

איך נכון להנחות שיח כך שיהיה בעל ערך?

איך נכון להנחות שיח כך שיהיה בעל ערך?

21.4.25

שיח איכותי מסייע בהבנה מעמיקה, מעודד את הסטודנטים לקחת חלק פעיל בתהליכי הלמידה ומפתח את כישוריהם הקוגניטיביים והחברתיים. איך עושים זאת נכון?

צ'ק ליסט לניהול הלמידה

צ'ק ליסט לניהול הלמידה

25.3.25

רובנו נעזרים בצ'ק ליסט באופן יומיומי.
כמרצים, נוכל ליצור עבור הסטודנטים צ'ק ליסט שבועי שיסייע בניהול תהליך הלמידה.

מדריכים שחשוב להכיר לקראת הסמסטר

מדריכים שחשוב להכיר לקראת הסמסטר

3.3.25

שתי שאלות שכדאי לשאול את עצמנו לקראת פתיחת הסמסטר

הוראת נושא מורכב

הוראת נושא מורכב

14.1.25

כל דבר שתצליחו להסביר לילד בן 6, בטוח שתצליחו להסביר גם לסטודנטים.
מסכימים?

טיפים לצילום סרטון עצמאי מקצועי

טיפים לצילום סרטון עצמאי מקצועי

16.12.24

טיפים לצילום סרטון מקצועי לסטודנטים – בקלות מהבית ועם הסמארטפון

המצגת: מינימליסטית או מפורטת?

המצגת: מינימליסטית או מפורטת?

7.11.24

איך שומרים על מצגת מינימליסטית ועדיין נותנים מענה לצורך של הסטודנטים בפירוט מורחב?

בניית אתר קורס מיטבי

בניית אתר קורס מיטבי

10.10.24

אתר הקורס ב-Moodle הוא הבית של הסטודנטים שלך! 🏠

כללי אצבע חשובים להצגת התוכן בשקפים

כללי אצבע חשובים להצגת התוכן בשקפים

8.9.24

כיצד לייצר מצגת אפקטיבית, אשר תאפשר לסטודנטים להתמקד במסר

אל תפחדו לקיים שיח פתוח עם הסטודנטים

אל תפחדו לקיים שיח פתוח עם הסטודנטים

16.6.24

לקבלת משוב על הקורס אין צורך להישען אך ורק על סקרי הוראה...

כש-GPT-4o מלמד את הבן של קאהן

כש-GPT-4o מלמד את הבן של קאהן

26.5.24

צפו בסרטון המציג הצצה לעתיד אפשרי של שוק המורים הפרטיים, בו GPT-4o מלמד את בנו של קאהן לפתור תרגיל בגיאומטריה.

איך לגוון את סיום המפגש?

איך לגוון את סיום המפגש?

11.5.25

בסיום נושא / מפגש, בקשו מהסטודנטים לכתוב 3 מושגי מפתח שלמדו, 2 שאלות שנותרו להם, ורעיון 1 שהם לוקחים איתם מהמפגש.

טיפים מהשטח

טיפים מהשטח

7.4.25

5 מרצים מנוסים באוניברסיטת רייכמן הסכימו לשתף אותנו בטיפים שלהם להוראה, להתמודדות עם אתגרי תוכן, ללמידה פעילה ועוד.

פתיחת מצלמות בשיעור ZOOM

פתיחת מצלמות בשיעור ZOOM

17.3.25

איך להבהיר לסטודנטים את חשיבות פתיחת המצלמות בשיעור ZOOM?

המדריך החדש ל-AI בשירות ההוראה

המדריך החדש ל-AI בשירות ההוראה

19.2.25

מסקר שערכנו בקרב סגל ההוראה ברייכמן, עולה שאחד האתגרים המרכזיים הוא הערכת סטודנטים בעידן ה-AI.

יצירת פודקאסט בלחיצת כפתור

יצירת פודקאסט בלחיצת כפתור

7.1.25

הכירו אתר חדש מאפשר יצירה של פודקאסט בקול טבעי מתוך טקסט בעזרת בינה מלאכותית.

5 פעולות ללימוד נושא מורכב

5 פעולות ללימוד נושא מורכב

5.12.24

מתכננים ללמד נושא מורכב?
הנה 5 פעולות שיסייעו לכם לדייק את ההסברים ולתמוך בלמידת הסטודנטים.

לשבור את הקרח עם הסטודנטים

לשבור את הקרח עם הסטודנטים

28.10.24

במקום ההצגה העצמית הסטנדרטית למפגש הראשון של הסמסטר, תוכלו להציג את עצמכם בצורה קצת יותר מקרבת ומסקרנת.

עוגני הוראה למפגש לימודי

עוגני הוראה למפגש לימודי

29.9.24

עוגן הרם! לא, לא התבלבלנו... יש עוגן של אונייה ויש עוגני הוראה למפגש לימודי.

הרישום לסדנאות הקיץ בעיצומו!

הרישום לסדנאות הקיץ בעיצומו!

23.7.24

הקיץ הוא זמן מצוין לפתח את הכשירות המקצועית. כבר בחרתם מה מתאים לכם?

איך לסיים את המפגש האחרון בסמסטר?

איך לסיים את המפגש האחרון בסמסטר?

9.6.24

פשוט "תנו לתמונות לדבר"! רעיון ייחודי לסיכום הקורס באמצעות תמונות.

עידוד עצמאות בלמידה בקרב הסטודנטים

עידוד עצמאות בלמידה בקרב הסטודנטים

15.5.24

בוחן מקוון הוא לא רק כלי להערכה בסיום הלמידה, אלא יכול גם לשמש ככלי ללמידה שוטפת ולתרגול לאורך הסמסטר.

bottom of page