top of page

המדריך המלא להוראה במודל "כיתה הפוכה"

Picture1 מותאם לצבע.png

חשתם פעם מתוסכלים שמרבית הזמן שלכם עם הסטודנטים מושקע בהוראת התיאוריות הבסיסיות ופחות בלמידה מעמיקה, חוויתית ומשמעותית?

הכירו את מודל "כיתה הפוכה" המאתגר את הנורמות המסורתיות בהוראה.

בכיתה הפוכה, בשונה מההוראה המסורתית, הלמידה של התוכן התיאורטי מתבצעת בבית באופן עצמאי ע"י הלומד (הסטודנט), באמצעות צפייה בסרטונים לימודיים, הרצאות מוקלטות וקריאת חומרים עיוניים.
כך המרצה יכול להשקיע במהלך המפגש הכיתתי בלמידה משמעותית המתמקדת ברמות חשיבה מסדר גבוה: תרגול / יישום ע"י פתרון בעיות, ניתוחי מקרה, דיון אקטיבי, עבודה בקבוצות בשילוב הערכת עמיתים, פרזנטציות ועוד.

היחידה לחדשנות בהוראה שיתפה פעולה עם

כ-40 מרצים להמרת מודל ההוראה לכיתה הפוכה.

מעוניינים להצטרף? לחצו כאן!

יתרונות מרכזיים של מודל "כיתה הפוכה"

ניצול מיטבי של המפגש עם המרצה, שכעת יכול להתמקד בשיתוף הניסיון, המומחיות והמיומנות שלו כאיש מקצוע.

checkmark-png-5 (1)_edited_edited_edited

עידוד הסטודנטים לקחת אחריות על הלמידה העצמאית. מדובר במיומנות שהינה קריטית לעולם התעסוקה.

checkmark-png-5 (1)_edited_edited_edited

תכנים א-סינכרוניים מאפשרים לסטודנטים גמישות בלמידה - בכל מקום, בכל זמן ובכל קצב. 

checkmark-png-5 (1)_edited_edited_edited

לפני שצוללים - אפשר קצת רקע?

לפניכם ארבעה פריטי תוכן שיסייעו לכם ללמוד כיצד להמיר שיעור / קורס בהתאם למודל "כיתה הפוכה":

מתווה להמרת שיעור / קורס למודל "הכיתה ההפוכה":

מסמך המרכז את שלבי העבודה המומלצים בעת התכנון והפיתוח.

המחשת מבנה למפגש כיתתי:

מכיוון שהערך של המודל מצוי בניצול הזמן של המרצה במפגש עם הסטודנטים, ניתן דגש מיוחד לתכנון המפגש הכיתתי.

מסמך המציג חלופות לניהול המפגשיים הכיתתיים במודל זה.

 

המחשת מבנה ליחידה לימוד ללמידה עצמאית:
מסמך המציג פירוט של המרכיבים המרכזיים של יחידת לימוד א-סינכרונית.

טיפים לתכנון אתר קורס המותאם ללמידה עצמאית (סרטון הדרכה).

סיפורו של קורס 

לפניכם 2 דוגמאות הממחישות כיצד נראה קורס במודל הוראה של "כיתה הפוכה": 

"עבורי כמרצה, המודל הזה עובד מצוין... ככה המפגשים הסינכרוניים מיועדים לפעילות, יישום ותרגול הידע"

פרופ' מורן ירחי

"אני יכול להעמיק, לעשות את
החיבור, לשאול שאלות, לשמוע – הדברים שבשבילם באתי להיות מרצה".

פרופ' בעז בן דוד

לצפייה בסיפורו של הקורס:

לצפייה בסיפורו של הקורס:

יש לי שאלה...

קישורים שעשויים לעניין אותך

bottom of page