top of page
על חשיבות התרגול והשיח בתהליך הלמידה

6 בנובמבר 2025

על חשיבות התרגול והשיח בתהליך הלמידה

אנחנו יודעים מה עשיתם בקיץ האחרון… הייתם איתנו בסדנאות הקיץ של היחידה 😉


לצד המשובים החיוביים שקיבלנו בשמחה, העליתם בקשות (שלא נגיד תלונות!), שבסדנאות ה-AI לא הקדשנו מספיק זמן לתרגול... וצדקתם!


הבקשה שלכם נוגעת בשתי דילמות שכל מי שמלמד מכיר היטב:

דילמה #1: האם בכלל כדאי להקדיש זמן לתרגול ולשיח קבוצתי - הרי "הסטודנטים באו לשמוע אותי". 

דילמה #2: איך מאזנים בין הרצון להספיק ולהקנות ידע, לבין ההבנה שלמידה משמעותית מתרחשת דווקא כשנותנים מקום לתרגול ולשיח?


אז מה אפשר לעשות?


🕘 בתכנון השיעור, נסו לחשוב היכן יש ערך מוסף לקיים תרגול ושיח משותף (למשל: יישום עקרונות תיאורטיים על תיאור מקרה). ובנוסף, קחו בחשבון שלמידה פעילה נוטה לקחת זמן ארוך יותר מהרצאה פרונטלית. הקדישו זמן נדיב להתארגנות, לשיח, להצגה ולדיון במליאה.

💡 שתפו את הסטודנטים ברציונל. מחקרים מראים שלמידה פעילה תורמת לעיבוד, הפנמה ושליפה טובה יותר של התוכן.

🧘🏻‍♀️ נסו לקבל את העובדה שבזמן למידה פעילה / עצמאית בכיתה, יש לעיתים תחושת אי-סדר או התפזרות, ושזה לא רע, אלא חלק חשוב בתהליכי למידה.


ואנחנו? למדנו מכם! בסדנאות הבאות נדאג להקדיש יותר זמן לתרגול ולעבודה משותפת.

bottom of page