6 בנובמבר 2025
על חשיבות התרגול והשיח בתהליך הלמידה
אנחנו יודעים מה עשיתם בקיץ האחרון… הייתם איתנו בסדנאות הקיץ של היחידה 😉
לצד המשובים החיוביים שקיבלנו בשמחה, העליתם בקשות (שלא נגיד תלונות!), שבסדנאות ה-AI לא הקדשנו מספיק זמן לתרגול... וצדקתם!
הבקשה שלכם נוגעת בשתי דילמות שכל מי שמלמד מכיר היטב:
דילמה #1: האם בכלל כדאי להקדיש זמן לתרגול ולשיח קבוצתי - הרי "הסטודנטים באו לשמוע אותי".
דילמה #2: איך מאזנים בין הרצון להספיק ולהקנות ידע, לבין ההבנה שלמידה משמעותית מתרחשת דווקא כשנותנים מקום לתרגול ולשיח?
אז מה אפשר לעשות?
🕘 בתכנון השיעור, נסו לחשוב היכן יש ערך מוסף לקיים תרגול ושיח משותף (למשל: יישום עקרונות תיאורטיים על תיאור מקרה). ובנוסף, קחו בחשבון שלמידה פעילה נוטה לקחת זמן ארוך יותר מהרצאה פרונטלית. הקדישו זמן נדיב להתארגנות, לשיח, להצגה ולדיון במליאה.
💡 שתפו את הסטודנטים ברציונל. מחקרים מראים שלמידה פעילה תורמת לעיבוד, הפנמה ושליפה טובה יותר של התוכן.
🧘🏻♀️ נסו לקבל את העובדה שבזמן למידה פעילה / עצמאית בכיתה, יש לעיתים תחושת אי-סדר או התפזרות, ושזה לא רע, אלא חלק חשוב בתהליכי למידה.
ואנחנו? למדנו מכם! בסדנאות הבאות נדאג להקדיש יותר זמן לתרגול ולעבודה משותפת.

