top of page
31 במרץ 2025
סקר שיתוף המצגות הגדול
תודה שהצבעתם (ראו את הסקר המופיע בתמונה) –
והנה התוצאה: רובכם משתפים מצגות לפני השיעור.
בקרב מרצים אכן יש דעות שונות לגבי שיתוף מצגות עם הסטודנטים, אבל מחקרים מציעים גם דרך אמצע: לא רק האם ומתי לשתף, אלא איך לשתף 💡
מתברר שהאופן שבו מצגות נגישות לסטודנטים משפיע על המעורבות והלמידה שלהם. ייתכן שמתן גישה מלאה לשקפים לפני השיעור, יפחית את הצורך של הסטודנטים לעבד ולסכם את החומר באופן עצמאי.
לעומת זאת, מתן גישה לשקפים עם מידע חלקי – שבהם המרצה מסיר מראש חלק מהתוכן – יכול לעודד מעורבות, חשיבה פעילה וסיכום עצמאי, מה שמחזק את הזיכרון לטווח ארוך.
אז מה לעשות?
אם בחרתם לשתף במצגות באופן מלא - חשוב במיוחד לשלב במהלך השיעור פעילויות שמעוררות למידה פעילה.
אם בחרתם בגישה החלקית - צרו שקפים שמעודדים השלמה וחשיבה עצמאית.
bottom of page