top of page

AI בהוראה - כיצד נעודד סטודנטים להגיע מוכנים יותר לשיעור?

ביקשתם מהסטודנטים לקרוא מאמר לפני השיעור, אך רק מעטים עשו זאת?

במדריך נציע שתי דרכים להתמודדות עם אתגר זה:

א. יצירת מגוון תוצרי למידה בעזרת AI, תוך שליטה ובקרה שלכם המרצים על איכות התוצרים.

ב. תיווך יכולות ייחודיות של הבינה המלאכותית, המאפשרות לסטודנטים ללמוד באופן עצמאי, מותאם ואישי יותר.

תוכלו להציע לסטודנטים לעשות שימוש בכך לאורך הקורס. לדוגמה:

  • לצורך למידה עצמאית מקדימה של נושא / מאמר לקראת השיעור הקרוב.

  • כחזרה ותרגול לקראת מבחן.

 אפשרות א' - יצירת מגוון תוצרי למידה בעזרת AI

כלי AI מאפשרים להנגיש את אותו התוכן במגוון דרכים, כך שכל סטודנט יוכל לבחור את דרך הלמידה המועדפת עליו – מה שיגביר את המוטיבציה ויעלה את הסיכוי שיגיע מוכן לשיעור.

לדוגמה: לפני המפגש הקרוב, בקשו מהסטודנטים ללמוד על נושא מסוים.

חלקם יקראו את המאמר המקורי, אחרים יעדיפו סיכום שנוצר ב-AI, ואחרים יאזינו לפודקאסט המבוסס עליו.​

 

מה היתרון של גישה זו?
הסטודנטים נעזרים ב-AI עבור יצירת תוצרי עזר ללמידה, אך לחלקם חסרה היכולת לבצע בקרה על איכות ומהימנות התוצרים. לכן, כשאתם אלו שמייצרים את התוצרים, יש לכם את האפשרות להציג לסטודנטים תוצר שעבר את אישורכם.

יצירת פודקאסט להאזנה

יצירת סיכום ממוקד לקריאה

אפשרות ב' - הזמנת הסטודנטים ללמידה מותאמת אישית בעזרת כלי AI

יכולות ייחודיות של כלי AI מאפשרות לסטודנטים לקיים מהלך למידה עצמאי, אינטראקטיבי ובהתאמה אישית לרמת ידיעותיהם (מתאים במיוחד לכיתות הטרוגניות, כמענה לפערי ידע). 

 

להלן הצעות להנגשת יכולות אלו:

פיצ'ר ללמידה מותאמת אישית

פרומפט ללמידה עצמאית ולתרגול

לתשומת לב:

התוצרים המתקבלים מכלי AI עלולים לכלול אי-דיוקים, הטיות ואף להתרחק מהתוכן המקורי, דבר שעלול לפגוע בתהליך הלמידה: להוביל ללמידה שטחית ואף לאשליית למידה - תחושת הבנה שאינה מבוססת על למידה אמיתית.

לפיכך, אם בחרתם ליצור מספר "גרסאות למידה", הקפידו:

  • לבדוק את התוכן שנוצר על ידי AI לפני פרסומו באתר הקורס.

  • להדגיש בפני הסטודנטים את הצורך בגישה ביקורתית כלפי תוצרים שהופקו מכלי AI.

 

במקרים שבהם חיוני להכיר את הגרסה המקורית (לדוגמה: מאמר מרכזי בתחום הדעת), הבהירו לסטודנטים את הרציונל לכך. הם יוכלו להיעזר בתוצרים שהופקו על ידי ה-AI, אך עליהם להקפיד גם על למידה של התוכן המקורי.

bottom of page